Neue Publikationen:

  • Zimmermann, D., Wehler, A., & Kaspar, K. (in press). Self-representation through avatars in digital environments. Current Psychology.

  • Kaspar, K. & Nordmeyer, L. (in press). Personality and motivation to comply with COVID-19 protective measures in Germany. Frontiers in Psychology.
  • Rüth, M., Birke, A., & Kaspar, K. (2022). Teaching with digital games: How intentions to adopt digital game-based learning are related to personal characteristics of pre-service teachers. British Journal of Educational Technology, online first, 1–18. 
    https://doi.org/10.1111/bjet.13201

  • Hoss, T., Ancina, A., & Kaspar, K. (2022). German university students’ perspective on remote learning during the COVID-19 pandemic: A quantitative survey study with implications for future educational interventions. Frontiers in Psychology, 13, 734160. 
    https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.734160

 



Aktuelle Kongressbeiträge:

  • Noel, J. A., Meier, J. V., & Kaspar, K. (angenommen). Intention of future psychotherapists for video psychotherapy. DGPs Congress 2022, 10.-15.09.2022, Hildesheim.
  • Hoss, T., Ancina, A. & Kaspar, K. (angenommen). Digitales Lernen während der Corona Pandemie: Eine quantitative Analyse der Studierendenperspektive. DGPs Congress 2022, 10.-15.09.2022, Hildesheim.
  • Zimmermann, D., Wehler, A. & Kaspar, K. (angenommen). Avatargestaltung zur Selbstrepräsentation in verschiedenen Onlinekontexten. DGPs Congress 2022, 10.-15.09.2022, Hildesheim.
  • Meier, J. V., Noel, J. A. & Kaspar, K. (angenommen). Schlüsselmomente mit digitalen Medien: Eine qualitative Medientagebuchstudie mit Jugendlichen. DGPs Congress 2022, 10.-15.09.2022, Hildesheim.
  • Kramer, C., König, J., Strauß, S. & Kaspar, K. (angenommen). Entscheiden als Kompetenz – Förderung der situationsspezifischen Fähigkeit des Entscheidens in Klassenführungssituationen durch fallbasierte Trainingsseminare. DGPs Congress 2022, 10.-15.09.2022, Hildesheim.
  • Rüth, M. & Kaspar, K. (angenommen). Quizspiele als digitale Selbstlernmodule: Effekte auf die kognitive und metakognitive Lernleistung im Kontext deklarativen Wissens. DGPs Congress 2022, 10.-15.09.2022, Hildesheim.
  • Rüth, M., & Kaspar, K. (angenommen). Exergaming at home and in formal education: How can it become (more) effective? DIGRA 2022, 25.-29.04.2022, Guadalajara (Mexiko), online.